Online tábory

Publikováno 12. 7. 2017

Prázdniny v roztaveném zemském jádru nebo v bájné Atlantidě? I na taková místa se děti mohou vydat díky stále rostoucí nabídce online virtuálních táborů, informuje server KQED.

Týdenní programy pro děti z celého světa nabízí Connected Camps propojující táborníky a mentory, kteří jim pomáhají zlepšit se v programování, inženýrství, animaci, herním designu nebo vyprávění příběhů.

Tábory založené na principech připojeného učení vyvinutého Iniciativou pro učení a digitální média vyvinulo trio holčičích „geeků“ s bohatými zkušenostmi s učením a technologiemi podle výzkumů o mezidisciplinárním učení v online světě. Tábory mají využít zájem dětí o online hry ke zlepšení jejich akademických výsledků, kariérního potenciálu a občanské angažovanosti.

Iniciativa navazuje na sociální konstruktivismus, který věří, že učení probíhá skrze sociální interakce, a na teorii spolupracujícího učení podpořeného počítači, které sociální učení přebírá do online prostředí.

Výhodou online táborů je jejich dostupnost pro všechny. Jiné programovací tábory jsou k mání jen v některých oblastech a jsou drahé. Online týdenní program začíná na 69 dolarech, celoroční klub pro děti s přístupem k Minecraft a s podporou odborníka je zdarma. Pořadatelé se dohodli se školami i knihovnami po Spojených státech, že umožní přístup k počítači dětem, které by s tím jinak měly problém. Online tábory si pochvaluje i maminka dcery s Aspergerovým syndromem, která se díky nim může zlepšovat v tom, co ji baví, zažít srandu a sociální interakce z bezpečí domova, který je pro ni těžké opustit, a na běžný tábor by se proto nedostala.

Mentory jsou na táborech středoškoláci a vysokoškoláci se znalostmi Minecraftu a Scratche. Studie prokázaly, že správně uchopené mentorství přináší studijní, sociální i emocionální benefity a pomáhá mladým lidem lépe nastoupit své kariérní cesty. A i pro mentory je účast na online táborech přínosnou zkušeností.

Zakladatelky se také soustředí na vyrovnání podílu žen ve vědě. Všechny tábory mají variantu „jen pro holky“, kde jsou jen dívčí mentorky i účastnice. Holky tady můžou rozvíjet technologické dovednosti bez porovnávání s kluky. Ve smíšených skupinách jsou dívky většinou upozaděny a nedostanou se tolik ke slovu. Ve vlastních skupinách se však posiluje sounáležitost a sebevědomí a navíc si mohou dívky vše udělat po svém. (zdroj)

Twitter

Podobné

Nejnovější z EDUtéma

Inspirativní školy

Scio Newsletter